Shqiperia e udhekryqeve

Edhe pse jam larg Shqipërisë, fëmijërinë dhe një pjesë të rinisë e kam kaluar atje dhe sado që botën e quaj atdheun tim të madh, është kurdoherë një atdhe i vogël, një qytet, një fshat, një mal,një lumë apo një perëndim dielli ku na shkon mendja herë pas here. Pse Shqipëria e udhëkryqeve? Sepse mbeti udhëkryqeve në tërë historinë e saj, se lanë kurrë të zgjedhë rrugë po e tërhoqën me hir a me pahir në rrugë pa krye.

My Photo
Name:
Location: Berkeley, California, United States

Jam ai që nuk kam qenë Do të jem ai që nuk jam.

Tuesday, November 12, 2013

An wonderful summer: I was in Antarktida as a media man to cover the summer camps of United States Antarctic Program. Snow and sky. Nothing else. Just two colours: white and blue. Short days and long nights. And mainly the absolute purity. In your head, under your feet and everywhere around. A non-sharable experience. Real and imaginable. Wherever you look there is just an endless white desert. The silence is great, the vastness is even greater. A funny thing you can do there except watching the wilderness and especially penguins, is to throw hot water in the air. Take a flask and fill it with boiling water. Go outside and throw water in the air. It instantly vaporizes and makes a cloud of steam and small pieces of ice streaking down like fireworks.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home